2020. február 07. 10:33 - Tipca

Peter Parker Pókember #25-30 (+ Csodálatos Pókember #114-115)

5. évad

Már egy-két hete kivégeztem a PPP ötödik díszdobozát is, de csak most vettem észre, hogy a poszt elmaradt. Valószínűleg azért, mert az előző parádés évad után az ötöst kicsit gyengébbnek éreztem. Persze itt is történtek dolgok, és végre láthattam a híres "Peter szülei visszatérnek a halálból" szál lezárását is, de összességében annyira nem nyűgözött le ez a hat füzet. Ahogy anno a második doboz címe 80-as évek voltak, úgy az ötödiké csak egyszerűen 90-es évek. Ebből is látszik, hogy a történet most nem olyan egységes, hogy egy címet rá lehessen aggatni, mint az előző években.

dd5_kesz.jpg

A Vészmanóval kezdünk, aki újra gonoszkodni kezd, közben pedig a Démonmanó (a korábban a Vészmanó testét uraló, önálló testet öltő démon) üldözi, aki még Pókember mutáns, torz változatával is összeszűri a levet - ő még a Végtelen Háború idején szabadult rá a világra. Érdekes szál volt, de őszintén szólva Vészmanót mindig is csak a Zöld Manó bénább változatának tekintettem, úgyhogy annyira nem mozgatott meg. Mondjuk a Démonmanó furcsa igazságérzete meglepő volt, a Maximális Vérontás sztoriszál alatt ez valahogy elsikkadt. Ezután Venom következett, hozzá fűződik a már emlegetett Parker-szülő szál is, illetve annak feloldása. Ezt tényleg jó volt olvasni, a történet is fantasztikus volt, meg hát tényleg egy alap történet a Pókemberek történetében - nem is igazán értem, régen miért maradt ki a szórásból. Ezután egy füzetre beugrik Hulk is, aki egy félresikerült Gamma-sugárzás kísérletnek köszönhetően végigzúzza kicsit New Yorkot, majd a szuperfegyverekkel felszerelt zsoldoscsapat, az Ítélőszék kezd vadászni Pókemberre, hogy felelősségre vonják, amiért a Földre hozta Venom szimbiótáját. Van még egy sztori a Keselyűvel, aki egy új szerkentyűnek köszönhetően képes ellopni másik életerejét (ezt a történetet ismertem a FoxKids-es Pókember sorozatból), illetve zárásként Sírkő is felbukkan, aki pedig szeretne a nagyok közé bekerülni, s érdemessége bizonyítékaként azt a feladatot kapja, hogy tegye el láb alól Pókembert.

És, ahogy legutóbb, a főbb szálakban meghúzódva van egy melléksztori is, melynek befejezése újfent a régi Csodálatos Pókember sorban került bemutatásra, ráadásul egy dupla számban: a Zöld Manó halála. Mármint a Harry Osborn féle Zöld Manóé. Ezzel - per pillanat - minden Osborn a föld alá került, hogy aztán később majd visszajöjjenek, de egyelőre a Zöld Manónak annyi. Már csak azért is örülök, hogy ezt is elolvastam, mert ez is mérföldkő szerintem, még ha nem is olyan jelentős, mint anno Norman halála, de legalább Harry manója kap egyfajta feloldozást. Mint látható, ebben az évadban elég vegyes volt a felhozatal, szinte minden füzetben más volt az ellenfél, talán azt lehetne átívelő szálként felemlegetni, hogy MJ leszokott a bagóról. Ez nem feltétlen hiba, csak sokkal jobban élveztem a hosszabb történetet feldolgozó előző évadot.

Most egy kis szünet jön, aztán idővel belevágok a következő évadban induló, és 3 évig tartó Klón-sztoriba. Régóta vártam már, eredetileg  innen kezdtem gyűjteni a PPP füzeteket, és lettem előfizető. Remélhetőleg felér az elvárásokhoz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturabarbar.blog.hu/api/trackback/id/tr4415463160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása